ترين‌های دوازدهمين ليگ برتر فوتبال

کد خبر : 27    زمان ارسال : شنبه 1392/02/21 10:37

ترين‌های دوازدهمين ليگ برتر فوتبال


ليگ دوازدهم فوتبال کشور درحالی پايان يافت که رکوردهای جالبی را با خود به يادگار گذاشت.


دوازدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران، جمعه شب با قهرماني استقلال تهران به پايان رسيد. استقلال در حالي با 67 امتياز عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد که رکورد امتياز تيم قهرمان در ليگ‌هاي هجده تيمي 67 امتياز بود که توسط سپاهان در فصل يازدهم ليگ حرفه‌اي بدست آمده بود، اين درحالي است که استقلال در صورت کسب يک امتياز برابر داماش مي‌توانست اين رکورد را جابه‌جا مي‌کرد.

با توجه به هجده تيمي شدن ليگ برتر از دوره‌ي ششم رقابت‌ها، با مقايسه‌اي ميان شش دوره‌ي اخير رقابت‌هاي ليگ برتر ايران، به بررسي رکوردهاي شش ساله‌ي اخير پرداختيم.

* بيشترين پيروزي

در اين فصل دوازدهم ليگ برتر ايران، استقلال و سپاهان، هريک با 19 پيروزي، بيشترين تعداد پيروزي در ليگ را کسب کردند. اين در حاليست که رکورد بيشترين پيروزي در ليگ برتر در اختيار سپاهان، ذوب آهن و تراکتور سازي و استقلال بود. سپاهان در ليگ نهم و استقلال و ذوب آهن در ليگ هشتم و تراکتور سازي در ليگ يازدهم با 19 پيروزي رکورد بيشترين پيروزي در ليگ برتر را در اختيار داشتند.

* کمترين پيروزي

در ليگ دوازدهم، گهر دورود با سه پيروزي، کمترين تعداد پيروزي را بدست آورد. اين رکورد تا پيش از اين در اختيار شيرين فراز با 3 پيروزي در ليگ هفتم بود.

* بيشترين تساوي

بيشترين تعداد تساوي در اين دوره از رقابت‌هاي ليگ برتر را صباي قم با 15 تساوي بدست آورد. رکورد بيشترين تساوي در ليگ‌هاي حرفه‌اي هجده تيمه در اختيار ذوب آهن اصفهان در ليگ يازدهم است. اين تيم با 18 تساوي در يک فصل اين رکورد را در اختيار دارد.

* کمترين تساوي

عنوان کمترين تساوي در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ برتر را سپاهان و پيکان با 7 تساوي بدست آوردند. رکورد کمترين تساوي در رقابت‌هاي ليگ برتر در اختيار صنعت نفت آبادان است. اين تيم با 3 تساوي در ليگ دهم اين رکورد را بدست آورده است.

* بيشترين باخت

در اين دوره از رقابت‌ها، پيکان و گهر دورود با 21 شکست، رکورد بيشترين شکست را رقم زدند. بيشترين تعداد شکست در طول سال‌هاي 18 تيمه‌اي ليگ برتر در اختيار دو تيم برق شيراز و مس سرچشمه با بيست شکست در فصل‌هاي هشتم و يازدهم ليگ برتر بوده است.

* کمترين باخت

عنوان شکست ناپذيرترين تيم در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ برتر نيز در دستان استقلال و تراکتورسازي قرار گرفت. اين دو تيم با پنج شکست در طول اين فصل از رقابت‌ها کمترين شکست را متحمل شدند. پيش از اين سپاهان در ليگ يازدهم نيز پنج بار شکست خورده بود.

* بيشترين گل زده

برترين خط حمله‌ي ليگ دوازدهم را سپاهان با 60گل در اختيار داشت. رکورد بيشترين گل زده در طول فصل‌هاي ليگ 18 تيمي در اختيار استقلال تهران است. اين تيم در هشتمين دوره از اين رقابت‌ها با 70 گل زده، به اين رکورد دست يافت.

* کمترين گل زده

ضعيف‌ترين تيم‌ اين دوره از رقابت‌ها در امر گلزني گهر دورود با 24 گل است. رکورد ضعيف‌ترين خط حمله‌ي ليگ برتر در اختيار مس سرچشمه با 23 گل زده در ليگ يازدهم است.

* بهترين خط دفاعي

برترين خط دفاعي ليگ در اين دوره از رقابت‌هاي ليگ برتر در اختيار استقلال با تنها 18 گل خورده بود. تا پيش از اين، رکورد برترين خط دفاعي در اختيار سپاهان با 27 گل خورده در ليگ يازدهم بود.

* ضعيف‌ترين خط دفاعي

پيکان در اين فصل از رقابت‌ها، رکوردي خاص از خود به جا گذاشت. اين تيم با 66 گل خورده، ضعيف‌ترين خط دفاعي ليگ را به خود اختصاص داد. پيش از اين استيل آذين در ليگ دهم با دريافت 63 گل ضعيف‌ترين خط دفاعي ليگ را در اختيار داشت.

* بهترين وضعيت تفاضل گل

سپاهان اصفهان با تفاضل گل 27+ بهترين وضعيت را از لحاظ تفاضل گل در اختيار داشت. رکورد تفاضل گل نيز در شش دوره‌ اخير رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال متعلق به سپاهان در ليگ نهم است. اين تيم در آن فصل با تفاضل 37+ ليگ را به پايان رساند.

* بدترين وضعيت تفاضل گل

تيم پيکان با تفاضل 40_ بدترين تفاضل گل را رقم زد. تا پيش از اين، استيل آذين با تفاضل 33- در ليگ دهم رکورددار اين شاخص بود.

* آقاي گل

سيدجلال رافخايي از ملوان با 19 گل زده‌ برترين گلزن اين فصل از رقابت‌هاي ليگ برتر شد. رکورد آقاي گلي در شش دوره‌ي اخير ليگ برتر در اختيار رضا نوروزي از فولاد است. او در ليگ دهم 24 گل به ثمر رساند.

* بيشترين تغييرات

نفت آبادان با چهار مربي در طول فصل بيشترين تغييرات را داشت. در اين تيم کاستا، کاسيميرو، فيروزي و سلامات به عنوان سرمربي مشغول به کار بودند.

* خشن‌ترين و جوانمردانه‌ترين تيم

آلومينيوم هرمزگان با 73 کارت زرد و چهار کارت قرمز خشن‌ترين تيم و فجر سپاسي با 63 کارت زرد و بدون دريافت کارت قرمز جوانمردانه‌ترين تيم ليگ دوازدهم حرفه‌اي کشور لقب گرفتند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:ترين‌های دوازدهمين ليگ برتر فوتبال, | 14:41 | نویسنده : محمد |
  • یک لالوند
  • کلبه یاس